11. 1. 2018

fitbit.jpg (8256)

Mladá firma Sano na trhu pôsobí už viac ako 6 rokov, no doteraz nepredstavila svetu žiaden vlastný produkt.

Americká spoločnosť Fitbit, známa produkciou inteligentných nositeľných náramkov a hodiniek, oznámila akvizíciu spoločnosti Sano. Ide o firmu sídliacu, rovnako ako Fitbit, v San Franciscu, ktorá vznikla v roku 2011 s cieľom výskumu a vývoja v oblasti neinvazívneho monitoringu hladiny glukózy v krvi.

Cieľom Fitbitu je k už existujúcim funkcionalitám, medzi ktoré patria meranie pulzovej frekvencie, počtu prejdených krokov či kvality spánku, pridať ďalšiu zaujímavú zdravotnú monitorovaciu funkciu – neinvazívny glukomer.

Neinvazívny spôsob kontinuálneho merania cukru v krvi je taký, ktorý nevyžaduje vpich senzoru pod kožu, ale je schopný získať informáciu o hladine krvného cukru bez zásahu do tela diabetika.

Aktuálne ide o veľký trend, o ktorý sa zaujíma viacero globálne známych technologických firiem, vrátane Apple či Google. Viacerí odborníci však zastávajú názor, že je stále enormne ťažké zistiť hladinu cukru v krvi bez toho, aby bola porušená pokožka.

Zdroj: The Verge